Dag van de Arbeid (column april)

Door Joëlle van Drunen op 20 april 2023

De lente is weer begonnen. De bloemen beginnen weer de prachtige kleuren te vertonen. En de groene tuinen fleuren mensen op. We hebben de afgelopen tijd veel aandacht besteed aan vergroening en blijven dat doen. Maar het is ook tijd om vooruit te blikken naar 1 mei. De Dag van de Arbeid, waar veel landen om ons heen uitgebreid stil staan bij de viering van de achturige werkdag.

Vieren dat na massale protesten de rechten van de arbeiders werden veranderd. Dat arbeiders sámen wel degelijk verandering kunnen brengen.

Met deze torenhoge inflatie merken we nu ook dat mensen het zat zijn. Vele jongeren sluiten zich aan bij vakbonden.Vakbonden komen in actie. De laatste tientallen jaren tonen aan dit nodig is. Want als het meeste geld bij een kleine groep mensen zit, komt dat niet automatisch terecht bij ons allemaal.

Het is weer tijd voor meer beloning voor de arbeiders. Lonen omhoog, minimumloon naar 14 euro en niemand in de kou! Dat kan door bijvoorbeeld een lagere belasting op werk en een hogere belasting op bezit en vermogen.

Vier daarom de Dag van de Arbeid met ons mee!

Joëlle van Drunen
Burgercommissielid PvdA Kerkrade

Joëlle van Drunen

Joëlle van Drunen (geb. 1992) Burgercommissielid, Burgers en Samenleving   Samenwonend  Solution Engineer bij Pcdata    Joëlle:    “Ik ben opgegroeid en woon nog steeds in de wijk Terwinselen. Ik leef volgens het motto: ‘verbeter de wereld begin bij jezelf’, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid. Verandering komt door zelf het goede voorbeeld te geven, niet door alleen je mening te geven.  Met andere woorden verandering