Klimaatverandering en bewustwording (tweede column januari)

Door René van Drunen op 31 januari 2024

Klimaatverandering, het is een van de thema’s van deze tijd die iedereen raken. Tegelijkertijd staat het ook ver af van de gemiddelde burger.

Bewustwording

Bewustwording is de grootste uitdaging. We weten wel dat het steeds warmer wordt, we ervaren zelf de gevolgen van zware regenbuien en hittestress. We horen over problemen met drinkwater. Maar er is een verschil tussen weten wat een probleem is en er zelf naar handelen.

Ik hoop dat ik over twee jaar méér Kerkradenaren heb kunnen overtuigen om zélf een steentje bij te dragen. Het is geen probleem van andere, grotere landen. Het is geen probleem van grote bedrijven. Nee, Het is een probleem van ons allemaal.

‘t Kirchroa va Mörje

Het festival ‘t Kirchroa van Mörje was vorig jaar een groot succes. Een week met elke dag evenementen gericht op het vooruit kijken en hoe wij allemaal een steentje kunnen bijdragen.

Van 4 t/m 12 oktober organiseren wij in het Flexiforum dit jaar weer het festival. Maar onze ambitie is groter. In de opmaat van dit festival willen wij elke maand een evenement op de agenda dat aansluit bij het gedachtengoed.

Met thema’s zoals klimaat, energie, voeding, water, natuur en onderwijs. Ik zie je daar graag!

René van Drunen,
Wethouder PvdA Kerkrade

René van Drunen

Nr. 2 Rene van Drunen (geb. 1959) Wethouder  Getrouwd, 4 kinderen  Was productontwikkelaar/productmanager bij APG/Loyalis  Sinds 2010 lid van de Gemeenteraad Kerkrade en vanaf 2022 wethouder  René:  “Ik ben opgegroeid in een rode familie en daarom heb ik mij steeds in de politiek geïnteresseerd. De politiek moet  antwoorden geven op de maatschappelijke vraagstukken en problemen aanpakken. Wij moeten zoveel als mogelijk zorg, angst