Smeed het ijzer als het heet is (column oktober)

Door Sander Gorissen op 10 oktober 2023

Lijsttrekkers zijn gekozen, bijna alle programma’s bekend gemaakt. Nederland kan zich langzamerhand opmaken voor een historische campagne. Historisch omdat we een nieuwe premier krijgen. Die kiezen we niet direct, maar het resultaat van de verkiezingen is daar wel degelijk van invloed op. Wie vertegenwoordigt ons land bij buitenlandse regeringsleiders? Wie weet internationaal het meest te bereiken?

Historisch omdat links Nederland eindelijk weer kans maakt de grootste te worden en dus de leiding te nemen in coalitievorming. Dat betekent een unieke kans om de koers te verleggen. Om het stuur niet in handen te geven van grootverdieners en grootvervuilers.

Historisch omdat de mogelijke nieuwe premier een premier kan zijn uit de regio. Hoe vaak komt de kans voorbij om iemand die zo nauw betrokken is bij Parkstad, in het Torentje te zien?

Smeed het ijzer als het heet is! Kies met ons voor een Nederland dat rekening houdt met iedereen. Met zorg voor mensen die de rekening niet kunnen betalen. Met zorg voor de natuur om ons heen en de wereld van morgen. Kies met ons voor GroenLinks/PvdA!

Fractievoorzitter PvdA Kerkrade