Verkiezingen zijn pas het begin (column december)

Door Sander Gorissen op 15 december 2023

GroenLinks/PvdA heeft 25 zetels behaald tijdens de Tweede Kamerverkiezingen. Op zichzelf betekent dit zetelwinst, maar dat heeft helaas niet geleid tot het zijn van de grootste partij van Nederland.

De kiezer heeft gesproken en die heeft grote zorgen. Die zorgen bestaan zeker niet alleen uit migratiethema’s. Het gaat ook over wachtlijsten in de zorg, over veiligheid in je eigen wijk. De kiezer heeft zorgen over de woningmarkt, het klimaat en al helemaal over armoede, over hoe de boodschappen van morgen moeten worden betaald.

Op lokaal, provinciaal en landelijk niveau zijn die zorgen niet opgelost door een verkiezingsuitslag. Ongeacht welk kabinet er ook zal komen, de problemen moeten worden opgelost want er is al zoveel tijd verspild.

Wij zijn ervan overtuigd dat dit met het programma van GroenLinks/PvdA het beste kan. Sterker nog, dat heeft het Centraal Planbureau in haar doorrekening ook aangetoond. Verbetering van natuur, halvering van de armoede, fikse verbetering van de koopkracht.

Het oplossen van problemen doen we als PvdA landelijk samen met GroenLinks. Maar dat doen we als PvdA ook in Kerkrade. We doen elke dag ons best om diezelfde doelen te bereiken. We maken ons zorgen om inkomensproblemen, om veiligheid, om gezondheid, wonen en zorg. Sluit je aan en doe met ons mee!

Fractievoorzitter PvdA Kerkrade