Wintertijd – warme tijd?

Door Raoul Deckers op 20 december 2022

Raoul Deckers

Het is weer december, de tijd van de winter, de kou, de warmte, de lampjes en de gezelligheid. Iedereen ziet het voor zich: De man met dikke buik, baard, rode pak en hulpjes vliegt in zijn slee met rendieren de wereld rond. De tijd van bezinning en vriendschap, goed zijn voor elkaar en samen komen onder het genot van een lekker drankje. Heerlijk wegdromen bij de ideale wintertijd…

Toch…? Hebben we geen last van veel te hoge energieprijzen waardoor die warme huiskamer ineens minder wordt?

Hebben we geen last van de niet-brandende houtkachel dieeen teveel aan CO2 en fijnstof produceert? Willen we wel op de bank onder één deken met het bezoek?

Zijn die dure fles drank het openen en die groene boom het kappen wel waard? Zijn we nog wel zo aardig voor elkaar of hebben we alleen oog voor onszelf? Is er nog voldoende ruimte om samen warme feestdagen te vieren?

Problemen en angsten nemen onze gedachten in beslag waardoor we niet meer om ons heen kijken en niet meer zien wat er toe doet. Andersom werkt het ook… Als we er warm en oprecht voor elkaar zijn (dat kost niets) wordt het ondanks alle zorgen toch een heel stuk warmer de komende tijd..

Sjun daag!

Burgercommissielid PvdA Kerkrade

Raoul Deckers