Podcast: de beste bibliotheek van Nederland

Door Sander Gorissen op 16 november 2021

Op 11 november 2021 gingen we in gesprek met directeur Ilse Verburgh van de bibliotheek Kerkrade. De bibliotheek is recentelijk in de prijzen gevallen en is gekozen als beste bibliotheek van Nederland. Uit het juryrapport bleek dat de bibliotheek een unieke prestatie levert in een regio die te maken heeft met een bovengemiddeld aandeel laaggeletterdheid.

In deze aflevering van onze podcast Mijn Streek gaan René van Drunen, Hans Bosch en vaste presentator Sander Gorissen in gesprek met Ilse Verburgh over de projecten die de bibliotheek heeft opgestart en de rol van de bibliotheek in de lokale samenleving.

Ook wordt er gesproken over de uitdagingen van de toekomst, met name over de rol van bibliotheek binnen de aanpak van Vie en de financiële uitdagingen waarbij de overheid een rol dient te spelen zowel op lokaal niveau als via de provincie en het Rijk.

Beluister de aflevering via podcastkanalen als Spotify en Apple Podcast of hierboven via deze website.

Waar ben je naar op zoek?