Steun voor het WMC

Door Sander Gorissen op 14 juni 2023

Over het WMC is al heel veel gezegd en heel veel geschreven. Het begint erop te lijken alsof iedereen blijft volharden in z’n eigen gelijk.

In de aanloop naar de commissievergadering van 13 juni 2023 is een hoop informatie beschikbaar gekomen. Raadsleden konden de jaarstukken en accountantsverklaring inzien en er zijn veel antwoorden gegeven op schriftelijke vragen. Het bestuur van het WMC heeft bovendien ter vergadering een uitgebreide presentatie gegeven. Die presentatie ging over het ontstaan van de financiële problemen, maar ook over de weg naar verbetering. De hele vergadering inclusief presentatie is hier terug te kijken.

De PvdA laat zich niet afleiden door ieders eigen belang in deze discussie. Voor ons telt alleen het algemeen belang. En om specifieker zijn: het financiële belang van de gemeente en het belang om het WMC te waarborgen voor de toekomst.

Het WMC is gebaat bij rust, bij een einde aan negatieve beeldvorming. Het risico dat subsidieverstrekkers daarop reageren, medewerkers, bestuursleden of vrijwilligers weglopen en uiteindelijk het hele imago nog meer te grabbel wordt gegooid, is voor de PvdA veel te groot.

Daarom zal onze fractie tijdens de raadsvergadering op 12 juli 2023 een motie indienen die steun uitspreekt aan de hele organisatie van het WMC. Wij hopen dat alle betrokkenen, en zeker alle vrijwilligers, zich in blijven zetten voor het WMC. De motie is hier te vinden en zal mede worden ingediend door een aantal fracties.