Door Sander Gorissen op 22 mei 2019

Kiezen voor Euregio, Nederland en Europa

Als euregio ondervinden we dagelijks de lusten en lasten van Europa en van de Europese Unie. We tanken aan de andere kant van de grens en doen er onze boodschappen en omgekeerd ontvangt de weekmarkt in Eygelshoven veel Duitsers, die ook een bezoek aan GaiaZOO meepikken. Ook werken mensen over de grens. Wonen in Nederland maar werken in Duitsland heeft nog aardig wat geregel tot gevolg. Maar tegelijkertijd is het wél een vergroting van je arbeidsmarkt. Meer kans op werk, dus meer kans op een hoger inkomen.

Kiezen voor het Europees Parlement is niet zo hip. Het opkomstpercentage is een stuk lager dan de binnenlandse verkiezingen en het werk van Europarlementariërs is niet altijd goed in beeld. Toch hebben de Nederlandse parlementariërs Paul Tang (strijdt tegen belastingontduiking/-ontwijking), Agnes Jongerius (gelijk loon in hetzelfde land) en Kati Piri (beschermen van mensenrechten) veel bereikt en hard gewerkt. Voor Europa, voor Nederland.

Ga daarom naar de stembus. Wil je net als de Partij van de Arbeid een sociaal Europa met een eerlijke en rechtvaardige verdeling van de welvaart, een Europa waarin het verschil tussen arm en rijk niet toeneemt, maar juist minder wordt? Stem op een van onze kandidaten, met als Limburgse toppers Frans Timmermans (#1) en Vera Tax (#5). Het belooft een spannende eindsprint te worden, waarin de PvdA drie rechtse partijen op de hielen zit!