PvdA wint en maakt Europa socialer

Door Sander Gorissen op 23 mei 2019

De PvdA is voorlopig de grootste partij van Nederland geworden in de verkiezingen voor het Europees Parlement. Op basis van de definitieve exitpoll lijkt tussen de 18% en 19% van de kiezers op Hans Brusselmans Frans Timmermans en zijn collega’s te hebben gestemd.

Een ontzettend goed bericht voor onze partij! Na de klap die we kregen in 2014 heeft de partij gestaag gewerkt aan het terugwinnen van het vertrouwen. Maar vertrouwen gaat te paard en komt te voet, dus de weg was en is lang.

In Kerkrade hebben we dat vertrouwen vorig jaar van de kiezer gekregen door niet te verliezen en het aantal zetels uit 2014 ook in 2018 te behouden. Vandaag blijkt dat de PvdA weer een echte verkiezingswinst kan gaan behalen. Zoals het onze klankstad betaamt, vinden we het dus best prettig om voor de muziek uit te lopen…

Met deze uitslag maakt niet alleen Frans, maar ook de Limburgse Vera Tax kans om zitting te mogen nemen in het Europees Parlement. Twee van de vijf PvdA-Europarlementariërs zouden in dat geval uit Limburg komen. Volgens ons niet meer dan terecht, aangezien 70% van onze provinciegrens aan de EU grenst. Wij zijn in ieder geval trots op onze kandidaten en de uitslag voor onze partij.

Rest ons een felicitatie aan de andere winnaars van deze verkiezingsronde: de VVD, FvD en GroenLinks!