STEM VOOR EUROPA

4 juni 2024

Samenwerking in Europa heeft ons land vrede, welvaart en vooruitgang gebracht. Een sterk Europa is een sterk Nederland. Maar de groeiende invloed van populistische en radicaal-rechtse partijen zet dit onder druk. Zeker nu de wereld steeds onveiliger wordt, de ongelijkheid groeit, en de klimaatcrisis het leven dreigt te ontwrichten. Het antwoord op die uitdagingen is een sterk, groen, en sociaal Europa. Daar kunnen we voor kiezen tijdens de Europese Parlementsverkiezingen op donderdag 6 juni. Jij gaat toch ook?

Europa is ontzettend belangrijk voor ons dagelijks leven. Maar wat wil GroenLinks-PvdA nou precies bereiken in de Europese Unie? Goede vraag! Hier vind je concrete plannen waarmee wij Europa groener, socialer en sterker willen maken:

Alles over de Europese verkiezingen | GroenLinks-PvdA (groenlinkspvda.nl)

We verhogen o.a. het minimumloon, willen dat we in 2040 klimaatneutraal zijn, zorgen dat er meer geld naar sociale huur gaat, dat we meer met de trein gaan en pakken belastingontwijking aan.