Aandacht voor burgers en ondernemers in coronatijd

Door Sander Gorissen op 16 maart 2020

De PvdA Kerkrade heeft middels een brief aan het college van burgemeester en wethouders aandacht gevraagd voor de mogelijke gevolgen van de huidige maatregelen om het coronavirus te beteugelen.

In deze brief gaat het met name om de soms nadrukkelijke economische gevolgen voor ondernemers en de vooral sociale gevolgen voor ouderen, naast alle zorgen die er sowieso al leven rondom ieders gezondheid. Bij ouderen kan het bijvoorbeeld gaat om organisatorische problemen bij huishoudelijke hulp.

Onze fractie sluit de brief als volgt af:
“De komende periode zal in het teken staan van solidariteit. Burgers, ondernemers, overheden, zorgpersoneel, iedereen zal elkaar moeten helpen waar het kan om zo sterk mogelijk uit deze periode te kunnen komen.”

De volledige brief is hier te lezen. We roepen u als lezer op om ook uw steentje bij te dragen. Door de lokale ondernemer te steunen en niet telkens terug te grijpen op grote, nationale bedrijven, hoe makkelijk dat soms ook is. En vooral door zelf voorzichtig te zijn en om te zien naar elkaar.