Podcast Mijn Streek

Podcast Mijn Streek behandelt onderwerpen uit de eigen regio, maar ook uit eigen land en de euregio. Met gasten uit de lokale, provinciale, nationale en Europese cultuur worden thema’s besproken die van belang zijn voor Kerkrade en de rest van Parkstad. Inmiddels zijn de Kamerleden Henk Nijboer (PvdA) en Silvio Erkens (VVD) te gast geweest, maar ook Tim Weijers (wethouder gemeente Kerkrade, Burgerbelangen) en Europees Parlementsleden Vera Tax (PvdA) en Jeroen Lenaers (CDA) hebben hun medewerking aan afleveringen verleend.

Waar het de ene keer gaat om de woningmarkt, staat de andere keer cultuur centraal. Zo zijn de Kerkraadse talenten Emma, Sophie en Enzo Kok en Floor Bosman te gast geweest om te praten over hun talent en passie voor muziek.

Alle afleveringen kunt u (van meest recent naar oudst) hieronder beluisteren. Bovendien is podcast Mijn Streek te beluisteren via de bekende podcastplatforms zoals Apple (klik hier) en Spotify (klik hier). Waar beschikbaar, delen we ook de beelden van de opnames.

Seizoen 2

Aflevering 4: Aanpak energiearmoede met Kamerlid Joris Thijssen en Statenlid Aleida Berghorst

Aflevering 3: Onderwijs en cultuur met Raoul en Arno Deckers

Aflevering 2: Tim Weijers (Burgerbelangen) en Henk Nijboer (PvdA) over de uitdagingen op de lokale woningmarkt