Actieve gemeente in opvang Oekraïense vluchtelingen

Door Joëlle van Drunen op 4 maart 2022

Onze fractieleden Joëlle van Drunen en Sander Gorissen hebben namens de PvdA Kerkrade vragen gesteld aan het college. De vragen gaan over de mogelijkheden voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen in verband met de oorlog met Rusland. Het gaat om opties om Oekraïense vluchtelingen op te vangen in Kerkrade. Dit is belangrijk om mensen in oorlogsgebieden te helpen. Bovendien moet elke Veiligheidsregio duizend plekken voor vluchtelingen organiseren. Hiermee dragen we daar ook aan bij.

Bij voorkeur betreft het kleinschalige opvang. Die is volgens de PvdA Kerkrade veel menselijker dan grootschalige opvang. Ook vindt de fractie dat de gemeente een leidende rol moet nemen om eigen én andermans initiatieven in beeld te brengen en ondersteunen.

De vragen zijn hier te vinden. De PvdA Kerkrade heeft via Sander Gorissen al vragen gesteld over het mogelijke contract dat de gemeente heeft met Gazprom. Hierover berichtten we al eerder. Ook heeft Joëlle van Drunen in een open brief haar woede en verbijstering geuit:

Joëlle van Drunen

Joëlle van Drunen (geb. 1992) Burgercommissielid, Burgers en Samenleving   Samenwonend  Solution Engineer bij Pcdata    Joëlle:    “Ik ben opgegroeid en woon nog steeds in de wijk Terwinselen. Ik leef volgens het motto: ‘verbeter de wereld begin bij jezelf’, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid. Verandering komt door zelf het goede voorbeeld te geven, niet door alleen je mening te geven.  Met andere woorden verandering

Meer over Joëlle van Drunen

Waar ben je naar op zoek?