Kerkrade ontvangt op één na hoogste EU-subsidie

Door Leo Jongen op 18 april 2019

Dat Europese samenwerking van groot belang is voor onze euregio, zult u met ons eens zijn. Van brandstof tot boodschappen en van werken tot recreëren over de grens, vele Nederlanders en Duitsers passeren dagelijks de landsgrenzen in en om Parkstad. Het zijn stuk voor stuk voordelen die vrij verkeer van personen en goederen ons biedt, voordelen die tot stand zijn gekomen dankzij deze samenwerking.

Gebleken is echter dat dit niet het enige is dat de Europese Unie Kerkrade te bieden heeft. Kerkrade heeft, gerekend naar een bedrag per inwoner, na Hengelo de hoogste subsidiebedrag van Nederlandse gemeenten mogen ontvangen. Dit in het kader van het project SUPERLOCAL, dat in Bleijerheide leegstaande torenflats om moet vormen tot een nieuw woon- en leefgebied met hergebruik van de te slopen bouwmaterialen. Wie meer over het project wil weten, kan dat op deze website vinden.

Klik op de foto voor een uitvergroting van het lijstje waar Kerkrade op nummer 2 staat.

Leo Jongen

Nr. 1  Leo Jongen (geb. 1959) Raadslid Getrouwd, vader van 2 kinderen, geboren Kerkrade-West, sinds ’89 woonachtig in Haanrade  Na een lange loopbaan binnen de SVB in de periode 2010-2022 wethouder in Kerkrade namens de PvdA   Leo:   “Ik ben ondanks mijn lange politieke loopbaan in Kerkrade nog steeds zeer gemotiveerd om voor de Partij van de Arbeid te

Meer over Leo Jongen