Kiezers bedankt!

Door Sander Gorissen op 27 maart 2019

Wij willen alle kiezers bedanken die hun stem op 20 maart 2019 hebben uitgebracht op een van de partijen. We willen ook op deze plek Forum voor Democratie en GroenLinks feliciteren met hun verkiezingswinst.

Resultaat voor de PvdA
De PvdA Limburg heeft drie zetels behaald in Provinciale Staten, één zetel minder dan in de vorige periode. In Kerkrade hebben we meer stemmen gehaald dan tijdens de Provinciale Staten-verkiezingen in 2015, maar door de hogere opkomst hebben we toch 0,8% minder behaald ten opzichte van de andere partijen. Kerkraadse PvdA-kandidaten Hans Bosch en Jan Franssen hebben een behoorlijk aantal stemmen gehaald, maar zijn er niet in geslaagd met voorkeursstemmen zitting te nemen in Provinciale Staten.

Waterschappen: Water Natuurlijk
Voor de Waterschappen waren er in totaal slechts twee kandidaten uit Kerkrade. Een daarvan was ons PvdA-raadslid Sander Gorissen. Hij deed mee voor Water Natuurlijk, een waterschapspartij die ondersteund wordt door de PvdA, D66 en GroenLinks. Hieronder zijn resultaat.

Bedankt en tot 23 mei 2019!
In dit filmpje bedanken we u als kiezer, maar brengen we ook de komende verkiezingen onder de aandacht. Op 23 mei 2019 mogen we namelijk alweer stemmen! Belangrijke verkiezingen waarin bepaald wordt welke partijen en welke kandidaten namens Nederland zitting mogen nemen in het Europees Parlement. Zo heeft Paul Tang recentelijk nog actie gevoerd (met succes!) tegen vijf zogenaamde Europese belastingparadijzen (waaronder Nederland!), belastingparadijzen voor bedrijven en rijken welteverstaan.

U ziet dat uw keuze verschil uit kan maken. Welke kant moet Europa op? Bent u er al uit?