PvdA protest tegen DSM-pensioenfonds

28 januari 2023

Het pensioenfonds van DSM was de afgelopen dagen in het nieuws. Jaren geleden deed het bedrijf een forse greep uit de pensioenkas. Twintigduizend pensioengerechtigde oud-DSM medewerkers hebben het nakijken bij de verhoging van de pensioenen, zoals recent bij veel andere pensioenfondsen. Veertien jaar hebben zij geen verhoging gehad, terwijl DSM in die periode forse winstdelingen aan haar aandeelhouders heeft verstrekt. Edith Schippers, president-directeur van DSM Europe en tevens voorzitter van het pensioenfonds, heeft geen tijd voor het gezeur van oud-medewerkers. Zij had blijkbaar niet genoeg om handen bij DSM en is daarom ook nog lijsttrekker van de VVD voor de Eerste Kamer geworden. Fijn dat de PvdA-afdeling Landgraaf -Heerlen vrijdag onder aanvoering van provinciaal lijsttrekker Jasper Kuntzelaers een “neo-liberale plee” zijn gaan aanbieden aan het bedrijf dat ooit Limburgs trots was.