Regiodag 6 maart live: aanpak sociale achterstanden Parkstad

Door Hans Bosch op 24 februari 2021

Zaterdag 6 maart 2021 organiseren de PvdA-afdelingen in Parkstad (Beekdaelen, Brunssum, Kerkrade, Landgraaf-Heerlen en Simpelveld-Voerendaal) van 14.00 tot ongeveer 15.30 uur een openbare bijeenkomst met als thema “Een eerlijke toekomst voor Parkstad Limburg”! Aanleiding vormen de meerdere generaties aanhoudende achterstanden die in Parkstad bestaan.

De landelijke PvdA trekt samen met ons op, het is de enige landelijke partij die de aanpak van deze problemen in Parkstad in haar verkiezingsprogramma heeft opgenomen! De bijeenkomst wordt door de coronamaatregelen georganiseerd vanuit een studio. Aan deze bijeenkomst kan iedereen, zowel lid als niet-lid, via internet deelnemen en vragen stellen.

Voor de PvdA in Parkstad is deze bijeenkomst het begin van een intensieve samenwerking die bovendien past inde verkiezingscampagnes voor de Tweede Kamer in maart 2021 en een aanloop is naar de Gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.

Aan de middag doen ook Frans Timmermans en Lilianne Ploumen mee. Daarnaast nemen ook de Limburgse kandidaten voor de Tweede Kamer, Jasper Kunzelaers uit Venlo en Merle van Leusden-Brüning uit Brunssum, deel.

Vier werkgroepen van de PvdA in onze regio werken al maanden aan de thema’s “Wonen”, “Werk en Inkomen”, “Zorg en Welzijn” en “Jeugd en Opleiding”. Vanuit deze werkgroepen zal de stand van zaken en een gemeenschappelijk optrekken over deze thema’s bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 worden gepresenteerd.

Als jij via Zoom wilt deelnemen aan deze middag, stuur dan een e-mail naar [email protected]. Als je nu al vragen hebt, stuur die dan mee! Enkele dagen voor de bijeenkomst ontvang je een Zoom-link die je toegang geeft tot deze middag. Tijdens de bijeenkomst kunnen via de chat ook vragen worden gesteld.

Mede namens Frans, Lilianne, Jasper en Merle,

De PvdA-afdelingen in Parkstad

Hans Bosch

Hans Bosch is voorzitter van een vernieuwd bestuur van de PvdA Kerkrade. In het verleden was hij actief als raadslid en wethouder en wat recenter als lid van Provinciale Staten namens de PvdA Limburg.

Meer over Hans Bosch