Samen sterk, meld ons uw problemen én ideeën

Door Sander Gorissen op 1 mei 2020

De coronamaatregelen dwingen ons om massaal thuis te blijven. Scholen zijn al weken dicht, veel mensen werken thuis en een groot aantal winkels en bedrijven is gesloten. Ook wij missen onze contacten met onze familieleden, onze vrienden maar ook met u.

Wij zijn van oordeel dat deze maatregelen er voor zorgen dat veel erger wordt voorkomen. Deze maatregelen dienen ter bescherming van ons, ter voorkoming van verdere verspreiding en om de druk op ons zorgstelsel te verlichten.

De gevolgen van deze maatregelen zijn voor velen van ons dramatisch. We denken dan aan onze burgers die afhankelijk zijn van onze zorg, de zorgmedewerkers die aan het gevaar van dit virus blootstaan en ook de vele kleine ondernemers die verplicht moeten stoppen en die ondanks de financiële tegemoetkoming vanuit het Rijk desondanks vrezen om de toekomst van hun zaak.

We denken dan ook aan de velen van ons die werken in de wat nu vitale functies worden genoemd. De politiemensen en BOA’s, de vakkenvullers in onze supermarkten, de mensen die werken in de huishoudelijke hulp, de medewerkers van RD4, alle medewerkers in de zorg, de onderwijzers, enzovoorts. Onze gedachten gaan ook naar onze inwoners die besmet zijn geraakt en nog een lang herstel voor de boeg hebben en naar onze dierbaren die overleden zijn.

Toch zullen wij samen deze crisis te lijf moeten gaan, ondanks dat wij elkaar niet lijfelijk kunnen ontmoeten.  Ook in deze omstandigheden willen wij voor u klaar staan.

Daarom vragen wij uw hulp, kennis en ervaring.

Mocht u om welke reden dan ook getroffen worden door de coronacrisis en u heeft hier geen oplossing voor gevonden, meld dit dan aan ons. We bekijken samen met u wat we voor u kunnen betekenen.

Maar ook. Hebt u ideeën of oplossingen waarmee wij anderen kunnen helpen, meld ons die ook. Misschien kunnen wij die dan samen met u uitwerken.

Vul onderstaand formulier in of stuur uw vraag of idee per post naar Callistusstraat 35, 6467CB Kerkrade. We zullen uw gegevens uiteraard vertrouwelijk behandelen.

Waar ben je naar op zoek?