Ventilatie in schoolgebouwen

Door Guus Haas op 23 november 2020

Het coronavirus is een wake-up call op veel vlakken, zo ook voor wat betreft de ventilatie van schoolgebouwen. De afgelopen maanden – eigenlijk al sinds de scholen weer open mochten gaan – was het de vraag of de schoolgebouwen voldoende ventilatiemogelijkheden kenden, een vraag die natuurlijk niet alleen belangrijk is zolang het virus er nog is. Goede ventilatie is altijd belangrijk.

Ook onze fractie heeft aandacht besteed aan de ventilatieopties van schoolgebouwen. Zo is uit antwoord op schriftelijke vragen van commissielid Guus Haas gebleken dat de scholen de zaken op orde hebben, deels door het openen van ramen en deuren. Uiteraard is dit geen ideale situatie. Daarnaast bleek uit het antwoordschrijven dat zogenaamde recirculatiesystemen dienen te blijven uitgeschakeld. De vragen en antwoorden van het college zijn hier te vinden.

Op de website van de Rijksoverheid is  meer informatie te vinden over de ventilatie op schoolgebouwen. Onze fractie zal de situatie de komende maanden in de gaten blijven houden in verband met het virus en de gezondheid van leerlingen en leraren.

Guus Haas

Guus Haas (geb. 1960) Raadslid, Grondgebied en Economische Zaken Gehuwd en een samengesteld gezin, 4 dochters,3 schoonzonen en 5 kleinkinderen.  Zoon uit een mijnwerkers gezin met nog 6 broers, 1 zus.  Werkzaam als accountmanager, adviseringen en uitvoering van energiebesparingsmaatregelen,  hoofdzakelijk voor de Woningstichtingen binnen Parkstad en Verenigingen van Eigenaren.  Voorzitter Ouderen en Gepensioneerden Sociëteit St. Lambertus Kerkrade, Penningmeester Centrale voor ouderen Kerkrade, bestuurslid Commissie van Bijstaand KVV 1936, bestuurslid Catharina

Meer over Guus Haas

Waar ben je naar op zoek?