Verkiezingsresultaat: PvdA Kerkrade behoudt vier zetels

Door Sander Gorissen op 22 maart 2018

2182 Kerkraadse kiezers hebben geloof gehouden in de PvdA Kerkrade. Dit aantal stemmen is goed voor vier zetels, evenveel als de partij nu ook heeft in de gemeenteraad. Tegen de landelijke trend in blijft onze afdeling dus op kracht en wordt op die manier beloond voor een sociaal beleid in de gemeente Kerkrade.

Naast lijsttrekker Leo Jongen is ook raadslid Jack Vinders met voorkeur gekozen. Hij haalde 205 stemmen, ruim voldoende om de voorkeur van 156 stemmen te behalen. De andere twee zetels worden ingenomen door de nummers 2 en 4 van de lijst, Andrew van Horssen en René van Drunen. Alle drie zijn zij nu ook al raadslid.

Het past nu om te wachten op de grote winnaar van de verkiezingen. Burgerbelangen is nu aan zet om de onderhandelingen te starten voor de vorming van een nieuwe coalitie. Wij wachten deze gesprekken af en houden u op de hoogte.

Rest ons de partijen met een goed resultaat te feliciteren, te beginnen bij de grootste partij die twee zetels won: Burgerbelangen. Ons Kerkrade verstevigde haar tweede positie met evenveel zetels als de PvdA Kerkrade, te weten vier. Ook Lokaal Alternatief won een zetel en heeft er nu drie. We zien uit naar een constructieve samenwerking met alle partijen!