Zeker zijn van betaalbaar wonen

Door Hans Bosch op 16 maart 2019
Het is heerlijk wonen in Limburg. Maar ook hier groeit het tekort aan betaalbare woningen, terwijl grote aantallen particuliere woningen, winkels en kantoorgebouwen leeg staan en verpieteren. Daar kunnen we samen met woningcorporaties en particuliere investeerders méér aan doen. In

Kerkrade zijn sprekende voorbeelden te vinden van geslaagde herstructurering zoals het centrum, de Wijk van de Toekomst (Heilust) en de torenflats Bleijerheide en ook in andere gemeenten zijn geslaagde projecten te vinden. Toch verdienen veel wijken ook veel meer aandacht op het gebied van huisvesting. De PvdA wil dat de provincie hier nóg meer bij helpt, te beginnen met de gemeenten waar de woningmarkt daar om vraagt. Dat maakt wijken leefbaarder en veiliger.

Hans Bosch

Hans Bosch is voorzitter van een vernieuwd bestuur van de PvdA Kerkrade. In het verleden was hij actief als raadslid en wethouder en wat recenter als lid van Provinciale Staten namens de PvdA Limburg.

Meer over Hans Bosch