“Burger ook nu niet dupe van financiële uitdaging gemeente”

Door René van Drunen op 29 september 2019

De begroting voor het jaar 2020 is inmiddels door het college van burgemeester en wethouders aan de gemeenteraad verzonden. Op 30 oktober 2019 heeft de gemeenteraad hierover het laatste woord tijdens de Algemene Beschouwingen.

Het is intussen duidelijk dat veel gemeenten moeite hebben om voor de samenleving belangrijke voorzieningen overeind te houden. Landelijk zei onze partijleider, Lodewijk Asscher, daar al over dat het kabinet geld op de plank laat liggen, maar gemeenten tegelijkertijd genoodzaakt zijn te snijden in voorzieningen zoals bibliotheken.

Voor de PvdA Kerkrade staat dan ook één ding voorop. René van Drunen: “Juist Kerkrade moet zorgvuldig om blijven gaan met al haar sociale voorzieningen. Wie de begroting 2020 bekijkt, zal zien dat de burger ook nu niet de dupe zal worden van de financiële uitdagingen die onze gemeente te wachten staat.”

René van Drunen

Nr. 2 Rene van Drunen (geb. 1959) Wethouder  Getrouwd, 4 kinderen  Was productontwikkelaar/productmanager bij APG/Loyalis  Sinds 2010 lid van de Gemeenteraad Kerkrade en vanaf 2022 wethouder  René:  “Ik ben opgegroeid in een rode familie en daarom heb ik mij steeds in de politiek geïnteresseerd. De politiek moet  antwoorden geven op de maatschappelijke vraagstukken en problemen aanpakken. Wij moeten zoveel als mogelijk zorg, angst

Meer over René van Drunen