Wonen

Er moeten voldoende betaalbare huizen voor uiteenlopende soorten huishoudens beschikbaar zijn. Iedereen dient goed te kunnen wonen voor een eerlijk deel van zijn of haar besteedbaar inkomen.

De PvdA Kerkrade wil in de periode 2018-2022 het volgende aanpakken:

• Huurdersparticipatie en medezeggenschap zijn noodzakelijk, waarbij prestatieafspraken die gemaakt worden tussen gemeentes, corporaties, en huurdersorganisaties niet vrijblijvend meer zijn.
  • Wij streven naar gemengde wijken. Dit betekent dat er ruimte is voor diversiteit, jongeren, alleenstaanden, gezinnen met jonge (en oudere) kinderen, meerdere generaties van een familie onder één dak, ouderen en statushouders. Gemengde wijken passen bij het idee van een inclusieve samenleving.
  • Het creëren van een sloopfonds met daarbij een gericht aankoop- en sloopbeleid voor verouderde en onverkoopbare woningen of bedrijfsgebouwen kan deel uitmaken van een plan om wijken leefbaar te maken en houden.
4. René van Drunen

René van Drunen is fractievoorzitter van de PvdA Kerkrade sinds 2011. Samen met wethouder Leo Jongen is hij het politieke gezicht van onze afdeling en eerste aanspreekpunt van de fractie. Als woordvoerder houdt René zich onder andere bezig met het thema vitaliteit en gezondheid. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 staat René op de vierde plek.

Meer over 4. René van Drunen