Dag van de Arbeid: op bezoek bij jubilerend Tweewielers Bisschops

Door Sander Gorissen op 1 mei 2019

De Dag van de Arbeid is historisch gezien een unieke dag en de PvdA Kerkrade viert deze dag op een bijzondere wijze. Alle jubilarissen worden namelijk in het zonnetje gezet tijdens een gezellige avond die wordt gehouden in café A Jenne Sjlaagboom. Op deze dag hoort echter meer centraal te staan dan alleen een feestje in eigen kring.

Daarom zetten we vanaf nu niet alleen onze eigen jubilarissen jaarlijks in het zonnetje op deze sociale feestdag, maar ook de Kerkraadse ondernemer die een bijzondere mijlpaal heeft behaald. Onze lokale en regionale samenleving kan niet zonder de zelfstandige ondernemer, onmisbaar voor de werkgelegenheid, de lokale economie en voor de leefbaarheid in buurt.

Vandaag bezocht de afdeling daarom Sandra Bisschops en Roger Peusmans, eigenaren van Tweewielers Bisschops te Chevremont. Deze zaak is al ruim 50 jaar een begrip voor Kerkrade en omstreken. Wethouder Leo Jongen, raadslid Sander Gorissen en de bestuursleden Hans Bosch en Henk Gorissen brachten namens de afdeling deze hardwerkende middenstander een bezoek, uiteraard met een mooi rood boeket en een kleine attentie.

Tweewielers Bisschops heeft overigens een mooie jubileumactie die we zeker willen vermelden: wie een aankoop doet van minimaal € 50,-, krijgt daarbij een lot dat kans geeft op het winnen van een e-bike, navigatiesysteem of onderhoudsbeurt t.w.v. € 250,-. De trekking is op 1 oktober 2019.