Een bijzondere 1 mei-viering

22 december 2019

De dag van de 1 mei-viering begon dit jaar bij Sandra Bisschops en Roger Peusmans, de trotse eigenaren van Tweewielers Bisschops te Chevremont. Hun zaak bestaat inmiddels ruim 50 jaar.
Samen met wethouder Leo Jongen, raadslid Sander Gorissen en afdelingsvoorzitter Hans Bosch ging ik op bezoek om namens de afdeling de felicitaties over te brengen. Onze samenleving kan niet zonder de zelfstandige ondernemer, de middenstand is nog altijd de drijvende motor van onze economie, dus ook van onze werkgelegenheid.

Menige middenstander steunt ook de lokale verenigingen en onze verbondenheid is groot. Beide ondernemers waren zeer verrast maar ook zeer opgetogen over het bezoek. De Dag van de Arbeid is historisch gezien een unieke dag en de PvdA wil deze niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

De avonduren waren gereserveerd voor onze jubilarissen. Een informele viering in café D‘r Sjlaagboom aan de Markt in Kerkrade, waarbij onder het genot van een hapje en drankje in totaal 19 (!) jubilarissen in het zonnetje werden gezet. Hans Bosch, onze voorzitter, had voor iedere jubilaris een passend persoonlijke noot in zijn verhaal, juist daardoor stond de jubilaris als individu centraal op deze avond.

Henk Gorissen
Bestuurslid PvdA Kerkrade