Vragen over veiligheid

Door Sander Gorissen op 25 januari 2022

Sander Gorissen nummer 3 GR2022 PvdA Kerkrade

Raadslid Sander Gorissen heeft namens de PvdA Kerkrade vragen gesteld naar aanleiding van de veiligheidscijfers zoals te lezen op de website van De Limburger. Hieruit blijkt dat voor wat betreft de gemeente Kerkrade het aantal inbraken en mishandelingen is gestegen.

In de vragen (hier te vinden) stelt de PvdA Kerkrade de aanvalsplannen centraal die de gemeente nu reeds een aantal jaar uitvoert. Gelet op de capaciteit is het nog niet mogelijk geweest om meer aanvalsplannen te ontwikkelen omdat de huidige plannen nog in uitvoering zijn. Ook de coronamaatregelen hebben gezorgd voor bemoeilijking van de uitvoering van de plannen.

“De aanvalsplannen per wijk zijn een noodzaak voor bewoners die te maken hebben met veel overlast en criminaliteit. Ondanks alle problemen moet hiermee door worden gegaan en moeten we zorgen dat we snel plannen voor andere wijken kunnen uitwerken”, aldus Sander Gorissen. De PvdA Kerkrade constateert dat tijdens de afgelopen twee jaar veel aan het zicht is onttrokken. Zorgmedewerkers en instanties komen minder vaak achter de voordeur, waardoor er minder zicht is op de ernst van sommige problemen.

Het is volgens de partij daarom dringend noodzakelijk om vaart te maken nu er versoepelingen van coronamaatregelen aankomen.