Opruimactie Bleijerheide en Nulland

Door Sander Gorissen op 17 september 2020

De PvdA Kerkrade is initiatiefnemer van het aanvalsplan dat de gemeente Kerkrade heeft opgezet voor de wijk Bleijerheide-Nulland. Intussen hebben meer wijken een dergelijk aanvalsplan gekregen. De focus in deze plannen ligt op dat wat volgens gemeente, instanties en burgers de meest urgente problemen zijn.

Om de algehele leefbaarheid van de wijken beter in kaart te brengen én te verbeteren, zal de PvdA Kerkrade daarom op 19 september 2020 zelf de handen uit de mouwen steken en onder de vlag van World Cleanup Day een opruimactie organiseren. In 2019 deed de afdeling hier ook al aan mee.

De actie in Bleijerheide-Nulland zal starten om 10.00 uur op het Ackensplein. Het doel is om een beter beeld van leefbaarheidsproblemen in de wijk te krijgen en tegelijkertijd zwerfafval op te ruimen. Ook het groengebied van de Bende wordt daarin meegenomen. Iedereen is welkom om aan te sluiten, voor materiaal wordt gezorgd. In verband met de organisatie en het voorzien in voldoende materiaal is aanmelden voor deze actie is gewenst. Dat kan via https://www.worldcleanupday.nl/cleanup-acties.