PvdA Kerkrade start podcast “Mijn Streek”

Door Sander Gorissen op 10 februari 2021

De PvdA Kerkrade start met een nieuw initiatief: een eigen podcast. Met regelmaat zullen er afleveringen verschijnen via alle bekende podcastkanalen, zoals Spotify en Apple Podcasts. De podcast wordt gepresenteerd door Sander Gorissen en staat in het teken van onze eigen streek: onze gemeente, Parkstad en de euregio. We gaan op zoek naar de verbinding met de rest van het land en willen de grote stap tussen gemeente, provincie en “Den Haag” verkleinen. Te gast zullen PvdA-politici zijn, maar ook politici van andere partijen of van buiten de politiek.

Aflevering 1: Henk Nijboer

In de eerste aflevering is PvdA-Kamerlid Henk Nijboer te gast. Hij sprak in 2019 de Thijs Wöltgens-lezing uit (zie dit bericht) en was voor een werkbezoek in Kerkrade om onder andere het project Superlocal te bekijken.
Samen met Sander gaat hij in op volkshuisvesting in het algemeen, PvdA-plannen uit het verkiezingsprogramma en de invloed daarvan op de situatie in Parkstad in het bijzonder.

De podcast is te beluisteren via de reguliere kanalen, en met name via:

Spotify
Apple Podcasts

Nieuwe afleveringen

Er staan inmiddels ook nieuwe opnames gepland die onder andere ingaan op het Nederlandse drugsbeleid en de drugsoverlast die in wijken in deze grensregio wordt ervaren. Zodra deze beschikbaar zijn, zal dit telkens via onze online kanalen bekend worden gemaakt. Gelijk op de hoogte zijn? Abonneer je dan via jouw Podcast-platform op onze podcast en je krijgt gelijk een melding!