Frans Timmermans vandaag in Heerlen

10 maart 2023

Gemeente Heerlen en vakbond FNV organiseren vandaag, 10 maart 2023, samen een conferentie over de effecten van de energietransitie op inwoners en werkenden. Wethouder Casper Gelderblom en Bas van Weegberg, lid dagelijks bestuur FNV, nemen ons mee in het belang van energierechtvaardigheid. Bijzondere gastspreker is Frans Timmermans, Heerlenaar en vicevoorzitter van de Europese Commissie, verantwoordelijk voor de Europese Green Deal. De conferentie wordt gehouden in De Nieuwe Nor en duurt van 12.15 tot 14.30 uur.Rode draad zijn kansen voor meer democratische zeggenschap in de energiemarkt en over manieren om werkenden aan het roer te brengen van de vergroeningsoperatie van bedrijven.

Vanaf 14.00 uur is er in Café Pelt aan het Pancratiusplein een bijeenkomst met Frans Timmermans, onze fractievoorzitter in de Tweede Kamer Attje Kuiken en provinciaal lijsttrekker bij de komende Statenverkiezingen Jasper Kuntzelaers. Iedereen is welkom bij Pelt!!