Werkbezoek aan WoonWijzerWinkel

Door Hans Bosch op 6 januari 2023

ZATERDAG 7 JANUARI Parkstad Limburg Stadion.

Het nieuwe jaar schreeuwt om actie op het gebied van duurzaam wonen. De warmste nieuwjaarsdag sinds het begin van de metingen onderstreept dat opnieuw. Maar ondanks de milde winter, althans tot nu, zitten veel mensen in de kou. Omdat ze naast hoge huren, stijgende prijzen van voedingsmiddelen en talloze andere noodzakelijke zaken van levensonderhoud, ook te maken hebben met  onbetaalbare energie!

De PvdA in Parkstad Limburg heeft zich daarom in het afgelopen jaar al sterk gemaakt voor maatregelen om mensen die dat nodig hebben te helpen. Met eenmalige financiële tegemoetkomingen, met de eis voor een plafondprijs voor elektriciteit en gas waar de Tweede Kamer en de regering mee hebben ingestemd. Maar ook met directe hulp te bieden bij isolatiemaatregelen en het opwekken van duurzame energie. De WoonWijzerWinkel Limburg aan de Roda JC Ring is daar ook het resultaat van. Om zicht te krijgen op de jongste ontwikkelingen en toekomstige mogelijkheden brengen PvdA-wethouders, gemeenteraadsleden, Provinciale Statenleden en kandidaten bij de komende Statenverkiezingen in maart, een bezoek aan deze inrichting. Zij hopen daar in gesprek met de deskundigen van de WoonWijzerWinkel Limburg, kennis en inspiratie op te doen om zowel lokaal, provinciaal als landelijk vanuit de PvdA bij te dragen aan structurele oplossingen voor de vele burgers die het op eigen kracht niet meer aan kunnen.

Hans Bosch

Hans Bosch is voorzitter van een vernieuwd bestuur van de PvdA Kerkrade. In het verleden was hij actief als raadslid en wethouder en wat recenter als lid van Provinciale Staten namens de PvdA Limburg.

Meer over Hans Bosch