Activiteiten PvdA Kerkrade

Door Hans Bosch op 1 april 2020

De PvdA Kerkrade had in de eerste twee kwartalen van dit jaar een aantal activiteiten voor leden en belangstellenden op de planning staan. Door de maatregelen in verband met het coronavirus is en wordt ook hier een streep door gezet. Zo is een gesprek met Europarlementariër Vera Tax over de Green Deal in maart reeds niet doorgegaan. Verder stond de Thijs Wöltgenslezing op het programma in de eerste helft van mei.

De richtlijnen van het kabinet noodzaakten het bestuur om een en ander uit te stellen. Zowel het gesprek met Vera Tax als de Thijs Wöltgenslezing zullen op een later moment ingehaald worden. De lezing wordt gehouden in het najaar.

Naast deze activiteiten zijn ook de vergaderingen van en voor de fractie van de PvdA Kerkrade uitgesteld. De raadsvergadering van de maand maart was afgelast en de maand april kent ook geen commissie- en raadsvergaderingen. Uiteraard zal onze fractie digitaal vergaderen om stukken voor de maand mei voor te bereiden. Bovendien is er een spoedwet in de maak om digitaal vergaderen en stemmen door de gemeenteraad mogelijk te maken, mocht de situatie langer aanhouden.

Over alle te plannen activiteiten en het werk van onze fractie houden we u uiteraard op de hoogte. In de tussentijd wensen we u vooral veel gezondheid toe.

Hans Bosch

Hans Bosch is voorzitter van een vernieuwd bestuur van de PvdA Kerkrade. In het verleden was hij actief als raadslid en wethouder en wat recenter als lid van Provinciale Staten namens de PvdA Limburg.

Meer over Hans Bosch