Teleurstellend resultaat motiveert!

Door Hans Bosch op 18 maart 2022

roosOnze inzet om tenminste ons zetelaantal in de Kerkraadse gemeenteraad te handhaven op vier is gisteren bij de verkiezingen helaas niet beloond door de kiezer. De 1751 stemmen die de PvdA Kerkrade wist te behalen leiden ertoe dat wij de komende raadsperiode met een driemansfractie verder moeten. Dat zijn Leo Jongen, René van Drunen en Sander Gorissen. Wij feliciteren hen met hun verkiezing en bedanken álle kiezers die naar de stembus zijn gegaan. In het bijzonder danken wij onze kandidaten. De meesten van hen zijn al langer actief en zichtbaar als fractieondersteuner of -volger, maar ook in functies buiten de PvdA. Ik weet als geen ander hoeveel werk zij verrichten. En ik ben ervan overtuigd dat wij samen als team en als individu daarmee verder gaan.

Helaas is niet alleen onze verkiezingsuitslag teleurstellend. De historisch lage opkomst in heel Nederland en in onze regio in het bijzonder, baren grote zorgen. Daarbij tekent zich een beeld af dat de landelijke partijen de verliezen incasseren moeten. Voor ons betekent dit dat wij ons met vereende krachten moeten inzetten om deze twee ontwikkelingen te keren. Dat zullen we samen moeten doen met alle politieke partijen die onze grondwet als basis nemen voor de dialoog met de burger, met name de burger die zijn of haar stemrecht onbenut laat. Om het in onze buurtaal te zeggen: es gibt viel zu tun, packen wir’s an!!

Hans Bosch

Voorzitter PvdA Kerkrade

Hans Bosch

Hans Bosch is voorzitter van een vernieuwd bestuur van de PvdA Kerkrade. In het verleden was hij actief als raadslid en wethouder en wat recenter als lid van Provinciale Staten namens de PvdA Limburg.

Meer over Hans Bosch