Vragen n.a.v. overlast HuB Kerkrade

Door Sander Gorissen op 26 april 2019

Op 20 april 2019 berichtte De Limburger over overlast in het centrum in HuB Kerkrade. Jongeren zouden medewerkers bedreigd hebben, waarop door HuB actie is ondernomen, onder andere aan de hand van camerabeelden.

Voor ons is een dergelijke situatie volstrekt onacceptabel. We willen een zo veilig mogelijke gemeente waarin burgers, ondernemers en bezoekers zorgeloos kunnen wonen, werken en leven. Dat lukt uiteraard nooit 100%, maar we moeten wel ons best daarvoor doen.

In dat licht hebben onze raadsleden Jack Vinders en Sander Gorissen vragen gesteld aan burgemeester en aan het college. Wij willen weten of het incident in HuB Kerkrade echt een incident was, of een teken van een breder probleem in (een deel van) het centrum. En als er inderdaad sprake is van een breder overlastprobleem, hoe dat aangepakt wordt.

De volledige vragen kun je hier downloaden en lezen.