Door Guus Haas op 26 januari 2018

Ontbrekende brievenbussen op de Gracht

De PvdA Kerkrade heeft naar aanleiding van klachten uit de wijk vragen aan het college gesteld over ontbrekende brievenbussen op de Gracht. Waar zich in Kerkrade-West drie brievenbussen op relatief korte afstand van elkaar bevinden, is er in deze wijk geen enkele te vinden.

Extra brievenbus
Indiener van de vragen, ons commissielid Guus Haas, wil van het college weten of het mogelijk is een extra brievenbus te bewerkstelligen in samenwerking met PostNL, dan wel om een van de drie andere brievenbussen te verplaatsen. Daarnaast wil hij van het college weten of een beter verdeling elders in onze gemeente ook aan de orde is.

Onmisbaar
Een brievenbus is in een relatief “grijze” gemeente als Kerkrade een onmisbare voorziening in elke wijk. Waar e-mailen en appen aan de orde van de dag is, is dit niet voor elke burger zo. Iedere burger moet kunnen communiceren op de manier die hij of zij wil. Ook per schriftelijke post. Een brievenbus is daarom onmisbaar voor onze burgers.

De vragen vindt u hier.

Guus Haas

Guus Haas (geb. 1960) Raadslid, Grondgebied en Economische Zaken Gehuwd en een samengesteld gezin, 4 dochters,3 schoonzonen en 5 kleinkinderen.  Zoon uit een mijnwerkers gezin met nog 6 broers, 1 zus.  Werkzaam als accountmanager, adviseringen en uitvoering van energiebesparingsmaatregelen,  hoofdzakelijk voor de Woningstichtingen binnen Parkstad en Verenigingen van Eigenaren.  Voorzitter Ouderen en Gepensioneerden Sociëteit St. Lambertus Kerkrade, Penningmeester Centrale voor ouderen Kerkrade, bestuurslid Commissie van Bijstaand KVV 1936, bestuurslid Catharina

Meer over Guus Haas